Amennyiben kínálatunk csak egy részét kívánja igénybe venni
(pl. csak bérszámfejtés, csak könyvelés) arra is van lehetősége.
Más irodánál elkészült könyvelésének felülvizsgálata, ellenőrzése.
Egyénileg igényelt kimutatások, nyilvántartások elkészítése
Teljeskörű cég képviseletet az Adóhivatalnál, Egészségbiztosítónál,
Nyugdíjbiztosítónál.
Segítünk, hogy ne maradjon le a határidőkről!
Ahogyan a magánszemélyeknek és a vállalkozásoknak, úgy a civil szervezeteknek is szüksége van hivatalos beszámolóra a szabályos adózáshoz. Milyen feltételeknek kell ehhez teljesülni, mire kell figyelni, milyen dokumentumokra van szükség? Rövid összefoglalónkban megadjuk a legfontosabb paramétereket a beszámoló készítés kapcsán.
A civil szervezetek esetében szükséges beszámolók a következők: éves számviteli beszámoló, közhasznúsági melléklet, adományozásról, valamint 1%-os adófelajánlásról szóló dokumentum.
A számviteli beszámolót a közhasznúsági melléklettel együtt, május 31-ig, elektronikus úton kell eljuttatni az OBH részére, még akkor is, ha nincs lehetőség tartalommal megtölteni azt. Utóbbi esetben üresen kell elküldeni az összes dokumentumot. Végül az adományozáshoz nem köthető betartandó előírás sem a határidővel, sem a gyakorisággal kapcsolatban.
A civil szervezetekre vonatkozó beszámolókat kétféle módon lehet benyújtani, papír alapú és elektronikus úton. A papír alapú beszámolót postai úton vagy személyesen lehet eljuttatni az illetékes irodához, az elektronikus beszámolót pedig ÁNYK űrlapon kell benyújtani az Ügyfélkapun keresztül az Országos Bírósági Hivatalnak.
Forduljon hozzánk, és bízza ránk adóbevallást, beszámoló készítést, hogy minden gördülékenyen folyhasson!
A társasházak könyvelési nehézsége
A társasházak gazdálkodási adatainak könyvelési nehézsége abban van, hogy a nyilvántartásait és a könyvvezetését alapvetően három törvénynek kell megfeleltetni. Ezek a következők:
1.) Adózás szempontjából a személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény hatálya alá tartozik, különös tekintettel annak fogalomrendszerére, az ingatlan és ingó vagyon értékesítésére vonatkozó szabályokra.
A társasháznak vannak ún. külön adózó (forrásadós) jövedelmei.
Ezekre (a közös tulajdon tárgyát képező ingatlanrész átruházásából származó bevételt kivéve) a vonatkozó szja-szabályokat kell alkalmazni, vagyis a jövedelmet, az adót úgy kell a kifizetőnek vagy a társasháznak megállapítania és megfizetnie, mintha a jövedelem megszerzője magánszemély lenne.
2.) A társasház a könyvelésének kialakítása tekintettel kell lenni a társasházakról szóló 2003. évi CXXXIII. törvényben foglalt követelményekre is.
Ez pedig elsősorban a társasház költségvetésével, annak felépítésével, tartalmával kapcsolatos előírásokat jelenti. A könyvelést olyan részletezettségben kell megbontani, - és részletező nyilvántartásokkal kiegészíteni, - hogy lehetővé tegye a költségvetés felépítésének megfelelő pénzforgalmi adatok összeállítását. A tervezés is ezen a felépítésen alapul.
3.) És végül, de nem utolsó sorban tudomásul kell venni, hogy a társasház a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény hatálya alá tartozik, mint ún. egyéb szervezet. Ezért a könyvelésére vonatkozó sajátosságokra és a beszámoló készítésére vonatkozó előírásokat a 227/2000. (XII.19.) Korm. rendelet szabályainak megfelelően kell végrehajtani.
A társasházközösségnek, ha adókötelezettsége keletkezik - például: a közös tulajdont hasznosítja, munkabért, megbízási díjat, vagy a közös képviselő részére tiszteletdíjat fizet stb., - az adókötelezettség keletkezésétől számított 15 napon belül be kell jelentkeznie a területileg illetékes elsőfokú állami adóhatósághoz, és adószámot kell kérnie.
Könyvelő irodánk segít: székhely szolgáltatók jelentése
Mit takar pontosan a székhely szolgálat fogalma? Forduljon könyvelő irodánkhoz, és mi segítünk tisztázni a fogalmakat is! Nem összetévesztendő a központi ügyintézéssel. Abban az esetben, ha egy cégnek nincsen saját, állandó, bérelt irodája, de megbíz egy székhely szolgáltatót az adminisztratív ügyeinek a napi intézésével, székhely szolgálatról beszélhetünk. Tehát ez tulajdonképpen egy bejegyzett irodát jelent.
Jogszabályi kötelezettség, hogy egy gazdasági társaságnak székhellyel kell rendelkeznie, ahol a társaság hivatalosan is elérhető. Ide érkeznek a megkeresések, a levelek, itt keresi őket minden ügyfél, partner, de a hatóság is.
A székhely szolgáltató tehát egy irodát tart fenn a megbízó számára, tulajdonképpen saját titkárként funkcionál, aki mindent intéz, elérhető munkaidőben, akire lehet számítani az adminisztratív ügyek, a levelezés, küldemények intézésében, ez a központi ügyintézés székhelye.
Keresse bizalommal könyvelő irodánkat, minden ügyfelünknek örömmel segítünk a könyvelésben, tanácsot adunk, eligazítunk és hozzájárulunk a céges ügyek átláthatóbb vezetéséhez, hiszen erről szól egy könyvelő iroda!
Bízza profikra a társasági adóbevallás elkészítését!
Teendői között már nem tud időt szakítani arra, hogy a társasági adóbevallást is Ön készítse el? Esetleg szeretné gyakorlott szakemberekre bízni ezt a folyamatot, hogy ne történjen hiba? Kérdései vannak a témában és segítségre lenne szüksége? Forduljon hozzánk!
A társasági adóbevallás elkészítése épp olyan gondos odafigyelést igényel, mint a személyi jövedelemadóval való foglalkozás – azonban talán abban a tekintetben nagyobb a súlya, hogy a legtöbbször sokkal nagyobb pénzösszegekről van szó, mint magánszemély esetében. Szakembereink naprakészen követik az adóügyi változásokat, az aktuális jogszabályokat, így ha olyan munkát szeretne viszontlátni, amiben maradéktalanul megbízhat, akkor érdemes minket keresnie a társasági adóbevallás kapcsán.
Ne kockáztassa a büntetést, inkább forduljon hozzánk, ha a pénzügyei kezeléséhez segítségre van szüksége – gyakorlott csapat és professzionális hozzáállás várja nálunk! Amennyiben felkeltette szolgáltatásunk az érdeklődését, bátran vegye fel velünk a kapcsolatot!